Logga in som redaktör

Gå till https://kallhall.scout.se/admin och välj ”Logga in med ScoutID”. Logga in med samma uppgifter som i Scoutnet. Om du inte har någon inloggning sedan tidigare, välj ”Glömt lösenordet” så får du ett nytt lösenord skickat till din primära e-postadress i Scoutnet. Alla aktiva ledare och funktionärer ska vara tillagda som redaktörer på hemsidan.

Kalenderhändelse

Dessa händelser läggs till i kalendern. Vi strävar därför efter att samla information om våra händelser i denna typ av inlägg.

Från topp-panelen, välj ”Nytt”->”Kalender”.

Skriv en kort rubrik och skriv information om händelsen i rutan efter. Under ”The Events Calendar” fyller du i tid och plats för händelsen så att den visas ordentligt i kalendern.
Välj minst en kategori för händelsen. Väljer du t.ex. ”Spårare” så visas den på spårarnas avdelningssida.

När du känner dig redo kan du förhandsgranska händelsen och när du är nöjd trycker du ”Publicera”.

Inlägg (nyhet)

Dessa inlägg presenteras som nyheter på startsidan.

Från topp-panelen, välj ”Nytt”->”Inlägg”.

Skriv en rubrik och skriv sedan den fullständiga nyheten i rutan efter.
Välj sedan en ”Utvald bild”. Bilden och rubriken kommer att visas på startsidan.

Hjälp

Behöver du ytterligare hjälp, kolla Scouternas webbsupport eller fråga Oskar Birkne eller Viktor Holmvall.